画画学徒

Always Gold - Radical Face

小豆之家:

Radical Face来自美国佛罗里达的Jacksonville。本名Ben Cooper,开创新民谣风格的艺人,与Alax Kane组成Electric President并且在04年发行同名专辑《Electric President》。这张11首歌曲的《Ghost》可以说代表了他个人的民谣思想。宁静,不嘈杂,生活的真实。专辑中稍带一些Lo-fi和实验的味道,将人声,童声,风声,生活中的脚步声,开门声,风铃声,自然中的鸟声等等一些生活中的声音以音乐的方式加入歌曲中。一张再真实,淳朴不过的民谣专辑。用钢琴,吉他,伴奏乐器,手风琴及声乐来谱写了11首情感之作。像是一个故事,有开头,有结尾。大量的情感的输出,以悲为主题的一个音乐故事。

We were tight-knit boys, brothers in more than name
我们紧紧羁绊,比亲兄弟更亲,
You would kill for me and knew I'd do the same
你可以为了我杀人,而你也知道我为你也会这样做
And it cut me sharp hearing you'd gone away
你离开的消息将我切成碎片。
But everything goes away
但是一切都已远去
Yeah, everything goes away
是的 一切都已远去
But I'm gonna be here till I'm nothing but bones in the ground
但我会一直在这儿,直到我变成土里的一堆白骨

And I was there when you grew restless and left in the dead of night
那天我在哪儿,看着你焦躁不安,终于在深夜里离去
And I was there when three months later you were standing in the door all beat and tired
那天我在那儿,看着你在三个月后再次出现,站在门口的身影疲惫不堪
And I stepped aside
但是我只是站在一旁
Everything goes away
一切都已远去
Yeah, everything goes away
是的, 一切都已远去
But I'm gonna be here till I'm nothing but bones in the ground
但我会一直在这儿,直到我变成土里的一堆白骨
so quiet down
所以请安静下来吧
We were opposites at birth
我们的个性天生迥异
I was steady as a hammer
我就像榔头一样坚硬
And no one worried 'cause they knew just where I'd be
没人会为我担心,因为他们知道我会安然无恙
And they said you were the crooked kind and you would never have no worth
他们说你是容易弯曲的一类 却不会毫无价值,
But you were always gold to me
但对我而言,你永远都是黄金
Back when we were kids we swore we knew the future
小时候,我们发誓我们能预见未来
And our words would take us halfway 'round the world
这个誓言将带着我们环游世界
But I never left this town
但我从来没有离开这个小镇
And you never saw New York
你也从来没去看过纽约
And we ain't ever crossed the sea
我们甚至连这片海洋也不曾横渡
But I am fine with where I am now
但我现在一切都还好
This home is home and all that I need
家就是家 是我需要的所有
But for you this place is shame
但对你而言这个地方只剩羞辱
You can blame me when there's no one left to blame
你可以责备我 如果没有人让你责备
I don't mind
我不会介意的
All my life I've never known where you've been
我的生命中再也没有你的消息
There were holes in you, the kind that I could not mend
你的心里有一个我无法弥补的大洞
And I heard you say, right when you left that day,
我听到你这么说 在你离开的那一天
Does everything go away
难道一切都已远去?
Yeah, everything goes away
是的 一切都已远去
But I'm gonna be here till forever
但是我会在这儿 知道永远
So just call when you're around
所以叫我一声 当你回到这儿

小豆之家敬上!

评论

热度(38)